Gwarancja na sokowirówkę

Każde urządzenie, jakie się kupuje, posiada jakąś gwarancję, czyli zapewnienie producenta i jego bezawaryjności. Jeśli okaże się, że jednak urządzenie nie działa, jak powinno, można je oddać na gwarancję, czyli do bezpłatnej naprawy. Gwarancje obejmują wady techniczne, które są wynikiem złego procesu produkcyjnego lub niedopatrzeń podczas ich montażu. Nie obejmuje się gwarancją tych uszkodzeń, do których doprowadził sam użytkownik. Dzisiaj, jeśli kupi się selfie stick i nawet jeśli taki kijek do selfie nie ma gwarancji jako takiej, to jeśli okaże się, że coś jest z nim nie tak, lub w krótkim czasie się zepsuje, istnieje możliwość zwrócenia go tam, gdzie się go kupiło. Dzisiaj wiele sklepów realizuje takie zwroty.

Gwarancje na urządzenia i sprzęty zawsze mają określony czas trwania. Najczęściej jest to rok lub dwa. Nie zdarza się, żeby okres gwarancyjny trwał dłużej, chyba że kupujący sam o to zadba. Każdą gwarancję można przedłużyć, jeśli kupi się odpowiednie ubezpieczenie. W licznych sklepach proponuje się takie dodatkowe gwarancje. Nimi raczej rzadko obejmowana jest sokowirówka, ale jeśli kupujący miałby ochotę na taką gwarancję, to nie ma z tym żadnego problemu. Dużo częściej dodatkowymi ubezpieczeniami obejmuje się pralki, telewizory czy lodówki. Takie urządzenia, które są silnie eksploatowane i takie, które faktycznie mają więcej szans na to, żeby się zepsuć. Dodatkowe gwarancje zawsze są wydatkiem, bo kosztują one najczęściej kilkaset złotych. Im wyższa wartość sprzętu, tym wyższe ceny gwarancji.